GoLoyal stärker sitt team med en unik kompetens

Nu förstärker vi vårt team med Charles Larsson som Senior Advisor!

Charles Larsson har mer än 30 års erfarenhet av svensk detaljhandel med fokus på köpcentrumutveckling och konsumentbeteende. Han kommer senast från Steen & Ström där han under drygt 13 år var Marketing Director i Sverige med ansvar för marknadsföring, analys och konceptfrågor.

”- För mig står GoLoyal för framtidens digitaliseringslösningar som både sätter kundens, butikens och köpcentrumets bästa i fokus. Det är smarta lösningar med tydlig kundnytta baserat på enkla gränssnitt och med nyaste tekniken som bas. Att kunna vara med i en sådan utveckling ser jag som väldigt spännande.” säger Charles Larsson.

Charles har arbetat med etablering av många framgångsrika köpcentrum såsom Allum i Partille, Sollentuna Centrum och Emporia i Malmö.

Idag arbetar Charles som senior rådgivare inom detaljhandel och köpcentrum.Han är bland annat delaktig i utvecklingen av Kongahälla Shopping i Kungälv för Adapta Fastigheter.

”- För oss är Charles en av de mest meriterade och kunniga personerna på Köpcentrum-marknaden idag. Hans erfarenhet och unika insikt i Köpcentrums utveckling och möjligheter är extremt värdefullt för oss. Charles kommer att vara en viktig länk både i vår ambition att digitalisera köpcentrum och i vår internationella satsning” säger Björn Bjärbo, VD GoLoyal AB.

Varannan kund vill byta information mot erbjudanden

  • januari 20, 2016
  • blog

Att vara med i en kundklubb är en sak, att dela med sig av sina uppgifter är en helt annan. En undersökning visar dock att 47 procent är villiga att dela med sig av personlig data i utbyte mot erbjudanden.

Det är Pew Research Center som gjort undersökningen bland amerikanska konsumenter. Av de tillfrågade säger sig 47 procent vara villiga att byta personlig data i utbyte mot erbjudanden. En tredjedel, 32 procent, säger blankt nej till att dela med sig.

Källa: Handelstrender.se